Megkapta a használatbavételi engedélyt a M4-es metró Bikás park állomása, a dokumentumot kedden adta át a helyszínen a főpolgármesternek a fővárosi kormánymegbízott.
Nagyon nehéz időszakon és munkán vagyunk túl, sok volt, és ma is sok a beruházás ellendrukkere, a politikában és a kommunikációban is – mondta az engedély átvételét követően Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Emlékeztetett rá, hogy az M4-es metróhoz kapcsolódóan „borzasztó kedvezőtlen” szerződéseket kellett módosítania a városvezetésnek. Kiemelte, hogy a beruházásnak nem volt generálkivitelezője, „a városnak 16-17 szerződéssel kellett bíbelődnie”. A főpolgármester úgy fogalmazott: nemzetközi szinten is teljesen példátlan, hogy más cég gyártja a szerelvényeket, és megint más a biztonsági berendezéseket és az automatikát. A hátralévő időszakban a két cég szoftvereinek az összehangolása jelenthet műszaki problémát – tette hozzá. Tarlós István megemlítette, hogy az előző városvezetés még a dugódíj bevezetését is vállalta a metró uniós támogatásának feltételeként.
A főpolgármester elmondta: Orbán Viktor miniszterelnöknél és Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkárnál kezdeményezte, hogy gyorsítsák fel a metró engedélyeztetési eljárását, aminek „hamar meglett az első eredménye”, mégpedig az, hogy a Bikás park állomásra már megszerezték a hatósági engedélyt. Mint mondta, a korábbi szabályok szerint mintegy 300 engedélyeztetési eljárást kellett volna elvégezni, a fővárosi kormányhivatal által koordinált egyszerűsítésnek köszönhetően ez a szám 13-ra csökkent (ebben a 10 állomás, az alagút és annak létesítményei, az áramellátó rendszer és a biztonsági berendezések, valamint a kelenföldi járműtelephez kapcsolódva további 2 engedélyeztetési eljárás tartozik bele).
Tarlós István hozzátette: hamarosan befejeződik a használatbavételi engedélyeztetési eljárás a Rákóczi téri állomásnál, és megkezdik az eljárást a Móricz Zsigmond körtéri és a II. János Pál pápa téri metróállomást illetően. A főpolgármester hangsúlyozta: a M4-es metrónál a városvezetés egyetlen határidőt szabott, a 2014. márciusi átadásét, ezt pedig tartani fogják. – Reméljük, hogy az ellendrukkerek nem fognak ez elé politikai és kommunikációs akadályokat állítani – jegyezte meg.
Pesti Imre, Budapest Főváros Kormányhivatalának vezetője emlékeztetett rá, hogy a kormány augusztusban bízta meg a hivatalát a metró engedélyeztetési eljárásának koordinálásával. Kitért rá, hogy a most ünnepélyesen átadott engedély már jogerőre is emelkedett.
Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság vezetője az eseményen azt mondta: a gyorsított engedélyezés érdekében a felek szoros együttműködésben dolgoztak, és ahol szükség volt rá, a metróépítésre vonatkozó, időközben elavult vagy életidegen jogszabályokat is sikerült módosítani.