Megérkezett az első csuklós Škoda-Solaris trolibusz abból a trolibuszflottából, amelynek további darabjait 2019 első félévében szállítják Budapestre. A vadonatúj 10 szóló és 11 csuklós trolibuszból álló flotta járműveit a forgalomba állítás előtt műszaki teszteknek, majd utasok nélküli próbafutásoknak is alávetik.
A nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű járművek igazi minőségi utazási élményt jelentenek az ügyfeleknek. Jelenleg a főváros útjain 36 ilyen jármű közlekedik. A trolik legalább 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább, illetve ezáltal a hálózat - a kiépített infrastruktúrától részben függetlenített - jövőben módosítására is lehetőséget biztosít.
A 67 fő befogadóképességű szóló és a 105 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők utazása is kényelmesebbé válik. A komfortosabb utazás érdekében a műszaki és ergonómiai megoldásokat is szem előtt tartották a beszerzésben, különös tekintettel a kedvező energiafogyasztásra.
Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel, amely így növeli az utasok biztonságát és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében, vagy az elkövetők azonosításában.
A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.912.912.309 forint.
Budapesti Közlekedési Központ