Kétéves a MOL Bubi

Két éves lett a fővárosi MOL Bubi közbringarendszer, amely folyamatosan fejlődött az elmúlt két évben, és a felhasználók körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A fejlesztések idén is folytatódnak, szeptember végéig 13 új gyűjtőállomást helyez üzembe és 120 kerékpárral bővíti a rendszert a BKK, illetve 2017-ben is további gyűjtőállomásokat bocsát majd a nagyközönség rendelkezésére. A MOL minden évben mintegy 120 millió forinttal támogatja a fővárosi közbringarendszert.
 
Két évvel ezelőtt vehették először birtokba a fővárosban közlekedők a MOL Bubi közbringarendszer szolgáltatásait. Az évforduló alkalmából színes programokkal egybekötött születésnapi rendezvényt tartottak az óbudai Csodák Palotájában Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapesti Közlekedési Központ és a MOL csoport részvételével. Az eseményen Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott: az almazöld kerékpárok ma már szorosan hozzátartoznak Budapest arculatához, mintha mindig is a részei lettek volna, így nem is kérdés, hogy bővíteni fogják a rendszert. Hozzátette azt is, hogy a MOL Bubi bővítésén túl közgyűlési döntés alapján több mint 8 milliárd forintból tervezik fejleszteni a kerékpáros infrastruktúrát. Ezek után nehéz lesz bárkinek kerékpár-ellenességgel vádolni a fővárost.
 
Dr. Szeneczey Balázsra reagálva a BKK vezérigazgatója jelezte, hogy a bővítés valóban küszöbön áll, ugyanis hamarosan a századik MOL Bubi gyűjtőállomást állítják üzembe Budapesten. Dr. Dabóczi Kálmán elmondta, a területi lefedettség növelése mellett az is fontos, hogy hogyan lehet még inkább integrálni a közbringákat a főváros közlekedési rendszerébe. A BKK vezérigazgatója hozzátette azt is, hogy a statisztikák alapján a MOL Bubi az egyik legbiztonságosabb közlekedési eszköz a belvárosban, emellett kiegészítője a korábban megszokott közösségi közlekedési eszközöknek, így iskolapéldája annak, hogy miként lehet a különböző közlekedési módokat megfelelően kombinálni.
 
A MOL Bubi egy igazi sikertörténet – nyitotta meg beszédét a rendezvényen Szollár Domokos. A MOL csoport kommunikációs igazgatója szerint az emberek szeretik a közbringarendszert, amely az első fecske a közlekedés újragondolásának folyamatában. Hozzáfűzte: látható, hogy a világban teret hódít az alternatív közlekedés, amelyben úttörőszerepet vállalt a MOL Bubi.
 
A MOL Bubi sikerességét mutatja, hogy az elmúlt két évben több mint 55 ezren regisztráltak a rendszerben, ráadásul egy regisztrációval akár 4 kerékpár is igénybe vehető egyidejűleg, így a tényleges használók száma ennek a többszöröse is lehet. Több mint 1,4 milliószor béreltek bringát eddig, és a megtett kilométerek száma a 2 milliót is meghaladja. A bérlések során jellemzően a félórás díjmentes időintervallumon belül használják a kerékpárokat, átlagosan körülbelül negyed óráig.
 
A felhasználók javaslatait és észrevételeit figyelembe véve, a rendszer átadása óta eltelt két évben összesen 22 új gyűjtőállomás épült ki, elsősorban a II., a VIII., a IX. és a XI. kerületben.
 
A fejlesztések azonban idén is folytatódtak. A BKK nyáron helyezte üzembe a legújabb és egyben 99. gyűjtőállomást a megújult Széll Kálmán téren. Szeptember végéig 13 újabb állomással és további 120 kerékpárral bővül a szolgáltatás, elsősorban a budai fonódó villamoshálózat mentén, a II., a III. és a XII. kerületben, így ezeken a területeken is eggyel több közösségi közlekedési mód áll majd a városlakók rendelkezésére. 2016 őszén ezzel már összesen 112 gyűjtőállomás és 1270 kerékpár várja a MOL Bubizni vágyókat.

 

A 13 új MOL Bubi gyűjtőállomást az alábbi helyszínekre telepíti a BKK:

·         Csalogány utca–Medve utca (II. kerület)

·         Kolosy tér (III. kerület)

·         Bécsi út–Óbudai Egyetem (III. kerület)

·         Zsigmond tér (II. kerület)

·         Lajos utca–Nagyszombat utca (III. kerület)

·         Szépvölgyi út H (III. kerület)

·         Szent Margit Kórház (III. kerület)

·         Kiscelli utca–Zápor utca (III kerület)

·         Városmajor–Nyúl utca (XII. kerület)

·         Szilágyi Erzsébet fasor–Fogaskerekű vasút (XII. kerület)

·         Szent János Kórház (XII. kerület)

·         Csörsz utca–MOM Kulturális Központ (XII. kerület)

·         MOM Park (XII. kerület)

A BKK jövőre is folytatni kívánja a rendszer fejlesztését, melynek előkészítése már el is kezdődött. Várhatóan 2017 első felében a XIII. kerület Hungária körgyűrűhöz kapcsolódó részét, a Margitszigetet, továbbá a Flórián tér–Vörösvári út környékét is bekapcsolja a szolgáltatásba. Emellett a BKK több céggel is tárgyal az újabb gyűjtőállomások magántőke bevonásával történő megvalósítása érdekében.

Elsősorban a belvárosi helyszíneken, a közkedvelt szórakozóhelyek környékén lévő gyűjtőállomások a legnépszerűbbek:

·         Kálvin tér

·         Fővám tér

·         Erzsébet tér

·         Szent Gellért tér

·         Margitsziget

·         Városháza Park

·         Jászai Mari tér

A MOL Bubi életében rengeteg érdekesség történt az elmúlt két évben. 2015 nyarán a BKK új terméket – negyedéves MOL Bubi bérletet – vezetett be, amely hamar a legnépszerűbb bérlettermékké vált. A közbringarendszert nemcsak a fiatalok, hanem az idősebb korosztály tagjai is rendszeresen használják, ezért a BKK ajándékkal lepte meg a legidősebb MOL Bubizó ügyfelét, ezzel is bátorítva az idősebbeket a rendszer használatára. 2015 októberében lépte át az egymilliót a bérlések száma. 2015 decemberében pedig egy újabb termékkel, a MOL Bubi bérletre váltható, ajándékba is adható kuponnal bővült a MOL Bubi termékek sora. 2016 májusától már az All You Can Move Sportpass Irodában is lehet éves MOL Bubi bérletre váltható kupont vásárolni. Az elmúlt két évben a MOL Bubi arcai kampányban 28 magánszemély vett részt, ezzel hozzájárulva a rendszer népszerűsítéséhez. Idén nyáron nagy sikerrel lezajlott a MOL Bubi designpályázata is. A grafikai tervezés kategória nyertesének ötletét meg is valósította a BKK a MOL Bubi második születésnapjára, így Bernát plüssmackó pólóján a nyertes pályamű grafikája látható.

Névadó szponzorként a MOL évi mintegy 120 millió forinttal támogatja a rendszer működését, egy gyűjtőállomás pedig magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épült a Corvin sétányon. A 2014-ben  átadott MOL Bubi rendszer kialakítását az EU Regionális Fejlesztési Alapja az Új Széchenyi Terv keretében támogatta.

Budapesti Közlekedési Központ

Hírek

RSS megtekintés