A sajtóban ismételten megjelenő valótlan információk miatt a Budapesti Közlekedési Központ újra megerősíti: nem vezetett be járatritkítási csomagot az idei iskolakezdéshez kapcsolódóan. A közösségi közlekedés járatai szeptember 1-jétől a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint járnak, így az iskolaszüneti menetrendekhez képest több mint 200 járművel több közlekedik a fővárosban.
Ahogy azt a Budapesti Közlekedési Központ már többször jelezte, nem készített elő és nem vezetett be szeptembertől járatritkítási csomagot. A BKK a Főváros felelős közlekedésszervezőjeként az utasforgalom volumenét és alakulását megfigyeléses módszerrel, illetve több mint 600 járműbe épített műszerrel ütemezetten, rendszeresen vizsgálja. A vizsgálatok alapján a kapacitást időről időre alakítja menetrendi korrekciók formájában.
A BKK cáfolja azt a visszatérő hamis állítást, miszerint majdnem 60 vonalon közlekedik kevesebb jármű szeptembertől, mint korábban. Szeptember 1-jétől ismét a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint járnak a járművek, az iskolaszüneti menetrendekhez képest több mint 200 járművel több közlekedik a fővárosban. Ahogy arról a BKK korábban már többször is tájékoztatást adott, 2016 szeptemberétől az utasforgalom változásához igazodva a mintegy 340 vonalból 1 villamosjáraton (50-es), 6 trolibusz-járaton (72-es, 75-ös, 76-os, 77-es, 81-es, 82-es) és 2 autóbusz-vonalon (95-195-ös, 109-es) kisebb menetrendi korrekciót hajtottak végre.
Szeptemberi, követési idő módosulással járó menetrendi korrekciók | | | | |
Járatszám | Módosuló mértékadó követési idő | | Módosuló mértékadó kihasználtság | |
| előtte | utána | előtte | utána |
50 | 3,33 | 3,75 | 55% | 62% |
72 | 6 | 7,5 | 47% | 59% |
75 | 5 | 5,45 | 49% | 53% |
76 | 5 | 5,45 | 52% | 57% |
77 | 6,67 | 7,5 | 44% | 50% |
82 | 6 | 6,67 | 49% | 54% |
95-195 | 4,29 | 5 | 62% | 72% |
109 | 10 | 13,33 | 43% | 58% |
A sajtó sajnos rendszeresen menetrendi változásként említi az augusztus 28-án kezdődött vágányzári forgalmi rendet a budai fonódó villamoshálózaton, az Alkotás utcai és Villányi úti szakaszon. Hibás következtetésekre adhat okot a menetrendi korrekciók és egy vágányzári állapot összemosása. A valóságban arról van szó, hogy a vágányzár ideje alatt egyes járatok összevonva, terelve közlekednek, és egyes ágak kapacitása is a várható utasforgalmi átrendeződéshez kapcsolva módosult.
A folyamatos járműbeszerzések és a hálózati infrastruktúra-fejlesztések – az M4-es metró, a budai fonódó villamoshálózat beindítása, az 1-es villamos meghosszabbítása, az akadálymentes járművek és peronok megléte immáron a villamoshálózaton is – a közelmúltban és a jelenben is folyamatosan a szolgáltatási színvonal jelentős növekedéséhez vezetnek. Fontos emellett, hogy a megállóhelyi tájékoztatók, valamint az FUTÁR közterületi kijelzői és online alkalmazásai segítségével valós idejű információt kapnak az utasok a járművek várható érkezési idejéről.
Felméréseink azt mutatják, hogy a BKK járataival közlekedők érzékelik a szolgáltatás színvonalának folyamatos javulását. Mindezek ismeretében sajnálatos, hogy néhányan mégis ennek ellenkezőjét próbálják bizonyítani.
Budapesti Közlekedési Központ