A budapesti Slachta Margit és Esterházy János rakparti forgalom egyirányúsítása az árvízvédelmi fal javításával kapcsolatos munkálatok elvégzése miatt vált szükségessé.
Emlékezetes, hogy 2013-ban az elmúlt két évszázad második legnagyobb árvizét védte ki sikeresen a Főváros. A védelmi tapasztalatok azt mutatták, hogy a fal szerkezete megsérült, amelynek következtében a tömegközlekedés szempontjából kulcsfontosságú HÉV forgalma egy újabb árvíz esetén fennakadhat. A fal hiányosságai miatt jelentős védelmi munkálatokat kell végezni ezen a szakaszon. Tekintettel arra, hogy az elmúlt másfél évtized során igen nagy árvizek ellen kellett megvédeni a fővárost, a védvonalrendszer e pontján elengedhetetlen a támfal javítása.
A fővárosi beruházásban készülő munkálatok eredményeképpen a támfal hosszabb és magasabb lesz, nagyobb biztonságot nyújt majd a jelenlegi szerkezetnél, és a talajban kialakuló veszélyes szivárgások ellen is nagyobb védelmet biztosít majd. Először 278,8 méteren elbontják a rossz műszaki állapotú, vegyes anyagú támfalat, majd 7 méter ún. mély alapozás következik. Ezt követően 75 méterrel hosszabb, összesen 353,8 méteres vízzáró vasbeton támfal épül, melynek tetejére már olyan korszerű, mobilgát fogadására alkalmas fémszerkezetek kerülnek beépítésre, melyek segítségével tovább lehet emelni a támfal magasságát és fokozni a gát védelmi képességét.
A Fővárosi Csatornázási Művek kéri a közlekedők szíves megértését és türelmét Óbuda árvízvédelmi szempontjából kiemelten fontos támfal építési és javítási munkálatainak idejére. A munka ütemezésénél kiemelt figyelmet fordítottak a budai fonódó villamos építési forgalomkorlátozásaira, és csak ezt követően, de még egy esetleges tavaszi árhullám érkezését megelőzően végzik el a fenntartási munkálatokat. A tervek szerint a feladat elvégzésének végső határideje: április 30.
A munkálatok során elszenvedett kényelmetlenségekért cserébe biztonságosabb árvízvédelmi gátat és megújult környezetet kap a HÉV Árpád híd, Szentlélek téri megállója.
FCSM