Kas Oosterhuis, a CET épületegyüttes holland tervezője segíthet az épület hibáinak kijavításában, miután a tervező és partnerei nyerték meg az erre kiírt közbeszerzési eljárást - közölte Bagdy Gábor pénzügyi főpolgármester-helyettes a CET épületében tartott pénteki sajtótájékoztatóján. A közelmúltra utalva Bagdy Gábor elmondta: tavaly október 17-én szerződést kötöttek a generálkivitelező a WHB Építő Kft.-vel és diszkont áron megvásárolták azt a követelését, amely a beruházó Porto Kft felé fennállt. Ezzel biztosították, hogy az alvállalkozókat kifizesse, a vételárat pedig be fogják számítani a beruházóval szemben az elszámolás során. A főváros így közvetlenül érvényesíteni tudja a szavatosságból és a jótállásból eredő jogokat. Az alvállalkozók örömmel nyugtázták, hogy általunk jutottak a pénzükhöz – tette hozzá.
Bagdy Gábor kiemelte: megnyitott a mélygarázs, és a kerékpárutat is birtokba vehették már a budapestiek. Tárgyalásokat folytattak a már meglévő bérlőkkel és tájékoztatták őket elképzelésekről.
A mielőbbi nyitás érdekében a főpolgármester-helyettes szerint a legfontosabb feladat a projekt befejezése a lehető legkevesebb közpénzből, azaz a tényleges műszaki hiányosságok megszűntetése, az épület használatát veszélyeztető hibák – elsősorban az üvegtető – kijavítása, az élet- és balesetveszély elhárítása.
Emlékeztetett, hogy a nyár végén sikerült birtokba vennie a fővárosnak az épületet. A műszaki hiányosságok és hibák felmérésére tendert írták ki és ezt nyerte el az épületet tervező, majd a projektből később távozó Kas Oosterhuis. A főpolgármester-helyettes szerint a korábban számolt 31 milliárd forint helyett kevesebb, mint 10 milliárdból sikerülhet a CET ügyét rendbe tenni.
A sajtótájékoztatón Kas Oosterhuis azt mondta, a fejlesztő Porto Investment a kivitelezés során több hibát is elkövetett, ezek pontos felmérése a következő hetekben készül el. A legnagyobb hibának az üvegszerkezetnél használt sík homlokzati rendszer használatát nevezte, mivel emiatt geometriai problémák keletkeztek, ennek köszönhető a beázás és korrodálódás is. Emellett biztonsági és minőségi problémák is vannak, sok részlet pedig sem technikailag, sem esztétikailag nem megfelelő.
A CET és tervezője - videó
A legfontosabb feladatnak ezen hibák lépésről lépésre történő kijavítását és a karbantartási költségek csökkentését nevezte. Hozzátette: bár nem tökéletes, de az acélszerkezetet megtartják, mert ezzel kevesebb probléma van, a homlokzat egyé elemei viszont rosszabb állapotban vannak. Az Átrium javítása 4 hónapot, a fejrészé 6 hónapot vehet igénybe - tette hozzá.
Jelenlegi tervek szerint 2013 végén nyithat meg az épület, de a műszaki hibák feltárása után a kivitelezésre is közbeszerzést kell kiírni.