Forgalomba helyezték az utolsó Metropolist, és kivonták az utolsó szovjet gyártmányú metrószerelvényt is az M2 vonaláról. Az eseményen Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes mondott beszédet.
A 2-es metróvonal teljes járműparkja jól szimbolizálja Budapest törekvéseit az egyre színvonalasabb, európai szintű tömegközlekedés megteremtése érdekében. Mostantól a főváros kelet-nyugati ütőerének tekinthető kettes vonalán kizárólag az Altom által gyártott, új, 5 kocsiból álló, egyterű, 100 méter hosszú szerelvénnyel utazhatnak a budapestiek– mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. Hozzátette: mindez egyben azt is jelenti, hogy a már beszerzett és sikeresen üzemelő kék buszokkal – a rövidesen forgalomba álló más járművek mellett – új és megfontolt ütemben zajlik tovább a főváros elöregedett járműparkjának cseréje.
A főpolgármester-helyettes felhívta a figyelmet arra, hogy Budapest eddigi legnagyobb járműbeszerzési programjának keretében 110 Metropolis típusú kocsit vásárolt az Alstomtól a 2-es metróvonalra, valamint további 60-at az átadásra váró 4-es metróvonalra. Ezzel a lépéssel forgalomba állt a 22. Metropolis-szerelvény, és befejeződött a flottacsere a 2-es metrón.
A politikus egy korszak lezárulásának nevezte azt a pillanatot, amikor elhagyta az Örs vezér téri állomást az utolsó szovjet szerelvény. Beszédében ezzel kapcsolatban így fogalmazott: „most, mikor elhagyja ezt a szakaszt az utolsó az utolsó szerelvény is, meg kell állnunk egy pillanatra, s mint hűséges és megbízható régi barátoktól, elbúcsúzunk a régi kocsiktól. Köszönjük ezt a kitartó szolgálatot - fogalmazott.
Mint emlékezetes, a 2-es vonalon 1970-ben, teljes hosszán a Déli pályaudvarig 1972-ben indult el az utasforgalom. A három kocsiból álló metrószerelvényeket a Mityisinszkij Metróvagon gyártotta. A járművek jól helytálltak, hiszen 43 év alatt megközelítőleg 2 milliárd kilométert, vagyis a Föld-Nap távolság 14-szeresének megfelelő utat tettek meg, és mintegy 7 milliárd alkalommal szállítottak utasokat.