Zenés, táncos rendezvény – Margitsziget
Laptartalom Az engedélyt azokra az alkalmi vagy rendszeres zenés, táncos rendezvényekre szükséges megkérni, amelyeket: Rendezvény helyének típusai | Kérelem benyújtásáért felelős | olyan építményben, építményen, tömegtartózkodásra szolgáló helyiségben tartanak, melyben bármikor egyidejűleg 300 főnél több személy tartózkodása várható | építmény üzemeltetője: az építmény tulajdonosa, kivéve, ha az építményt jogszabály vagy szerződés alapján más természetes vagy jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet működteti | a szabadban tartanak és a rendezvény időtartalma alatt várhatóan lesz olyan időpont, amelyen a résztvevők száma az 1000 főt meghaladja (szabadtéri rendezvény) | rendezvény szervezője |
Rendszeres rendezvény: hetente több alkalommal, heti vagy havi gyakorisággal megtartott rendezvény. Alkalmi rendezvény: egy alkalommal legfeljebb 10 egymást követő napon megtartott rendezvény. Zenés, táncos rendezvény: rendszeresen vagy meghatározott alkalomból, illetve időpontban tartott, nyilvános, nem zártkörű, válogatott lemezbemutatás vagy élő adás útján nyújtott zeneszolgáltatást főszolgáltatásként nyújtó rendezvény, amelyen a részvételhez nem kell megváltott ülőhellyel rendelkezni. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bek. aa) pontja szerint elektronikus ügyintézésre kötelezett gazdálkodó szervezetek (egyéni vállalkozók is) ipari és kereskedelmi kérelmeiket kizárólag cégkapun keresztül nyújthatják be hatóságunkhoz. Hivatali kapu neve: BPFPH Hivatali kapu kód: KRID: 108164188 Elektronikus ügyintézést az EPAPIR.GOV.HU oldalról, ügyfélkapus jelszó használatával is tudnak kezdeményezni. Akik cég nevében járnak el, szükséges a „cégkapu" fület bejelölni. Kérelmeik elküldéséhez első lépésként címzettként Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalát jelöljék meg. Ezt követően az ügytípusnál a „kereskedelmi ügyek", majd a témacsoportként az „önkormányzati igazgatás" megjelölést szíveskedjenek kiválasztani. Az elektronikus ügyintézésről bővebb tájékoztatást ide kattintva talál. A beazonosíthatóság hiánya miatt „sima" e-mail útján - az általános tájékoztatást, egyeztetést kivéve - eddig sem volt és mostantól sincs lehetőség hivatalos ügyeket intézni.
A rendeletet nem kell alkalmazni
• a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre, • a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre,
• a vallási közösségek vallási szertartásaira és rendezvényeire,
• a családi eseménnyel kapcsolatos rendezvényekre,
• a köznevelési intézményekben, illetve a szakképző intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.
Illetékek
Az alkalmi vagy rendszeres zenés, táncos rendezvények iránti kérelem elbírálásával kapcsolatos eljárás esetén az elsőfokú közigazgatási hatósági eljárásért nem kell illetéket fizetni: • Engedély kérelem illetékmentes
• Igazolást érintő adatváltozás bejelentése illetékmentes
A csatolandó dokumentumok
• nem a kérelmező tulajdonában lévő építmény, terület esetén a használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat (a tulajdoni lap kivételével), • haszonélvezet esetében a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat,
• közös tulajdonban álló építmény, terület esetében a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat,
• vállalkozói igazolvány / egyéni vállalkozók hatósági nyilvántartásba vételéről szóló igazolás, vagy cégbírósági végzés / hatályos cégkivonat,
• aláírási címpéldány, közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt eredeti meghatalmazás,
• építészeti-műszaki dokumentáció két példányban és tervezői nyilatkozat (az építésügyi hatóság szakhatósági közreműködéséhez szükséges, a külön jogszabályban meghatározottak szerint); • biztonsági terv: ennek tartalmaznia kell a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét és az oda való belépés és eltávozás rendjét; a zenés, táncos rendezvény helyszínének baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét; a biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők tevékenységének leírását; a biztonsági személyzet létszámát; az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást; valamint szabadtéri rendezvényeknél a viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet,
• tűzvédelmi szabályzat (amennyiben azt külön jogszabály kötelezővé teszi).
Engedélyezési eljárás
A Margitszigeten megrendezendő rendezvények tekintetében a Főpolgármesteri Hivatal Főjegyzője illetékes, így a margitszigeti rendezvénytartási engedély iránti kérelmet a Főpolgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján lehet benyújtani (1052 Budapest, Bárczy István utca 1-3., hétfő és szerda 12-16, kedd és csütörtök 8-12). Az ügyintézési határidő 20 nap, melybe nem tartozik bele például a hiánypótlásra, a tényállás tisztázására adott határidő, a szakhatósági eljárás és az eljárás felfüggesztésének időtartama stb, ezért javasoljuk, hogy a kérelem benyújtására a rendezvény megtartását megelőzően minimum 60 nappal kerüljön sor. Az engedélyezés eljárásban a helyszíni szemlére az alábbi szakhatóságok kapnak meghívást:
• Budapest Főváros Kormányhivatala Budapest V. Kerületi Hivatal Népegészségügyi Osztály • Budapest Főváros Kormányhivatala Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály (kivéve, ha az építmény ugyanerre a rendeltetésre 6 hónapon belüli használatbavételi engedéllyel rendelkezik) • Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság Észak-pesti Katasztrófavédelmi Kirendeltség • BRFK XIII. kerületi Rendőrkapitányság Értesítést kap: • Országos Mentőszolgálat A kérelmező távolmaradása a szemle megtartását nem akadályozza! EgyebekA rendezvénytartási engedély kiadásával egyidejűleg a jegyző nyilvántartásba veszi a zenés, táncos rendezvényt.
A jegyző az engedély tárgyában hozott határozatot közli a fogyasztóvédelmi hatósággal.
Az adatváltozást haladéktalanul be kell jelenteni!
A közigazgatási hatóságnál nyilvántartott adatokban bekövetkezett változások jogszabályi előíráson alapuló, kötelező bejelentése illetékmentes.
A tevékenység megszűntetését az üzemeltető/szervező köteles a jegyzőnek haladéktalanul bejelenteni. Ezen eljárás illetékmentes. A jegyző a bejelentést követően haladéktalanul törli a zenés, táncos rendezvényt a nyilvántartásból.
Az üzemeltető, illetve a szervező kötelezettségei
• A rendezvény szervezőjének feladata, hogy folyamatosan nyomon kövesse, hogy nem várható-e a rendezvény biztonságát veszélyeztető időjárás, valamint felel a biztonsági tervben és a vonatkozó tűzvédelmi előírásokban meghatározott rendelkezések megtartásáért, ha az időjárás a rendezvény biztonságát veszélyezteti, szükséges esetben gondoskodik a rendezvény felfüggesztéséről. • A zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatnak, a biztonsági tervnek és a tűzriadó tervnek a zenés, táncos rendezvény helyszínén a vendégek számára látható, hozzáférhető helyen történő elhelyezéséért, valamint az elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján való közzétételéért az üzemeltető és a szervező felel. • A zenés, táncos rendezvény szervezője gondoskodik elsősegély nyújtására képzett személyzet helyszíni jelenlétéről. • A zenés, táncos rendezvény biztosítását a zenés, táncos rendezvény és a helyszín jellegzetességeihez, valamint a helyszín befogadóképességéhez igazodó számú biztonsági személyzet végzi. • Ha a jóváhagyott biztonsági tervben a biztonsági személyzet létszáma a tíz főt eléri, akkor a biztonsági személyzet legalább egy tagja biztonságszervező, legalább három tagja személy- és vagyonőr kell legyen. • A rendezvény szervezője, illetve a biztonsági személyzet tagja a képzettségét igazoló okiratot vagy annak másolatát a zenés, táncos rendezvény ideje alatt köteles magánál tartani és hatósági ellenőrzés esetén felmutatni. • A rendezvény szervezője amennyiben ezt előre meghirdette, korlátozhatja a fiatalkorúak zenés, táncos rendezvény helyszínére való belépését olyan módon, hogy a zenés, táncos rendezvény helyszínére történő belépést az életkort igazoló okmány előzetes felmutatásához, és a beléptetést a fiatalok alkohollal történő kiszolgálásának megelőzése, esetleges alkoholfogyasztásuk ellenőrizhetősége érdekében a fiatalkorúak számára megkülönböztető jelzéssel ellátott belépőjegyhez (kártyához, karszalaghoz) kötheti.
Rendezvény kötelező felfüggesztésének esetei
• az építmény / terület befogadóképességének – az engedély iránti kérelemben meghatározotthoz képest – nyilvánvalóan jelentős túllépése esetén, • a biztonsági tervben meghatározott számú biztonsági személyzet hiánya miatt,
• engedély hiányában,
• amennyiben a zenés, táncos rendezvény folytatása az élet- vagy testi épség veszélyeztetésével jár, illetve az a közbiztonságot vagy a közrendet közvetlenül és súlyosan veszélyezteti.
Jogszabályok• a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III.8.) Korm. rendelet
• az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet
• a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény (tűzriadó terv)
• Illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
|
Rendezvénytartási engedély
|
|