Tekintettel a 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet módosítására tájékoztatjuk Önöket, hogy a „Közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél” megjelölésű ügyekben az ÁNYK nyomtatványok befogadása megszűnt. A jövőben ezen ügyek vonatkozásában az e-papír szolgáltatás igénybevételével fordulhatnak Hivatalunkhoz.
Amennyiben a kereset benyújtása jogi képviselő útján történik, úgy a keresetlevelet elektronikus úton kell benyújtani.
A letöltött nyomtatványok kitöltéséhez az alábbi ’Általános tájékoztató az elektronikus ügyindításról’ nyújt segítséget.
Általános tájékoztató az elekronikus ügyindításról
1. Ügyfélkapu regisztráció
Első lépésben Ügyfélkapu regisztrációra van szükség, https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/
amelynek elengedhetetlen feltétele a regisztráló személyazonosságának igazolása. Ehhez – amennyiben nem rendelkezik minősített elektronikus aláírással – személyesen meg kell jelennie valamelyik Okmányirodában. Az ügyfélkapus regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy 2001. január 1 - je után kiállított kártya formátumú vezetői engedély), bemutatására, valamint egy egyedi felhasználói név és egy elektronikus levélcím (e-mail cím) megadása szükséges.
2. Ügyindítás technikai előfeltétele
2.1. Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram telepítése
A keretprogram letöltésére azért szükséges, mert az elektronikus nyomtatványok CSAK EZZEL A PROGRAMMAL TÖLTHETŐK KI.
Az „Általános Nyomtatványkitöltő program" telepítéséhez kattintson ide.
2.2 . A szükséges nyomtatvány letöltése
1. Az elérhető nyomtatványok itt találhatók:
Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben: BPFPH_bpfph_p26.jar
Űrlap a fővárosi jelképek használatának kérelméhez: BPFPH_jelkephasznalat.jar
Űrlap a „Budapest” név és változatai használatának kérelméhez : BPFPH_nevhasznalat.jar
2. Indítsa el az ÁNYK keretprogramot. A programon belül válassza az Adatok / Új nyomtatvány menüpontot, és keresse ki, majd jelölje ki kattintással a megfelelő helyről a letöltött nyomtatványt. Ezután a nyomtatványt megnyitható. (A munkafolyamat közben elmentett nyomtatványt értelemszerűen a Nyomtatvány megnyitása indítással folytatható)
3. Töltse ki a nyomtatványt (célszerű a kitöltés folyamán rendszeresen menteni, és ellenőrzést végezni a megadott ikonok segítségével)
4. Titkosítás: A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Hivatali kapuval menüpontból a nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre funkció választásával történik. A művelet elvégzése kötelező, mivel csak .kr kiterjesztésű titkosított állományok tölthetők fel a Hivatali kapura.
5. A dokumentum ellenőrzése és titkosítása után létrejön a .kr kiterjesztésű állomány (boríték), alapesetben a felhasználó C:\felhasznalok\felhasznalonev\abevjava\eKuldes\KR\Kuldendo\ könyvtárában.
2.3. Nyomtatvány feltöltése
Belépés az Ügyfélkapuba (https://magyarorszag.hu) a saját felhasználónévvel és jelszóval.
Dokumentum feltöltés kiválasztása. A dokumentum feltöltő a következő menüpontokon keresztül érhető el: Ügyfélkapu / Dokumentum feltöltés / Általános dokumentum feltöltés.
Titkosított állomány megnyitása: a Kiválaszt gomb segítségével adható meg a korábban kitöltött adatlap
Feltöltés indítása. Ha a feltöltés sikeres volt, akkor erről az üzenet ablakban kapunk megerősítést.
2.4. Nyomtatvány érkezése a Hivatalhoz
Az elküldés sikerességéről és a Hivatal válaszáról az Ügyfélkapu /Értesítési tárhely /Beérkezett dokumentumok menüpontjában talál értesítést. A Hivatal által küldött üzenet dokumentumában fogja megtalálni annak az ügynek az iktatási számát, amelyet kezdeményezett. A hivatali ügyintézés során (amennyiben szükséges), kérjük, mindig a kapott iktatási számra hivatkozni szíveskedjék.