A BKK lépéseket tesz az automatákkal kapcsolatos visszaélések csökkentése érdekében

​A BKK Zrt. folyamatosan fejleszti a jegy- és bérletkiadó automaták biztonságát. Ezért hétfőtől szoftverfrissítést végeznek a héten minden jegyautomatánál annak érdekében, hogy megakadályozható legyen, hogy a visszaadó nyílás eltömítése által illetéktelenek kezébe kerüljön a visszaadandó összeg.

Az üzemeltetővel közösen kidolgoztak egy megoldást, amelynek lényege, hogy amennyiben az automata által visszajáróként kiadott összeget az ügyfél nem tudja elvenni, mert a kiadó nyílást eltömítették, akkor 40 másodperc eltelte után a készülék a pénzt visszahúzza. Mivel a visszahúzás következtében a kiadott bankjegy illetéktelen kezekbe nem kerülhet, így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadó nyílását. 

A fenti változtatásokkal párhuzamosan ezentúl valamennyi automata képfelvételeket is készít, amely nagy mértékben hozzájárulhat az elkövetői kör azonosításához. Rendszeres időközönként az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában az eltömítések kezeléséről tájékoztató szöveg jelenik meg magyar és angol nyelven. Ezen túlmenően az automata képernyővédője is frissítve lesz, és ott is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg.

A BKK azt reméli, hogy az intézkedésnek köszönhetően az ilyen típusú visszaélések száma jelentősen csökkenni fog.
A tapasztalatok összegyűjtése után a BKK kész további fejlesztéseket végrehajtani annak érdekében, hogy az ilyen jellegű visszaélések megszűnjenek. 

A feltárt esetek kárértékeit a BKK összesítette és a Fővárosi Főügyészség felé  június végén megtette a feljelentést, rongálás jogcímén.

A biztonságosabb vásárlás érdekében aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a bankjegykiadó nyílást, mely az automata jobb oldalán az érme és jegykiadó tálcával egy magasságban található.

Azok az ügyfelek, akiknek a visszajáró összeget az eltömítések miatt az automata nem tudta visszaadni, a készüléken található SEGÍTSÉG gombot használják, megnyomásával ugyanis a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, telefonos menürendszer végighallgatása nélkül.

Az esetleges kárigényeket a BKK Ügyfélszolgálatán jelezhetik, az ügyfélpanasz kivizsgálása után a BKK minden - jogos kárigénnyel fellépő - ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon.

A BKK javasolja ügyfeleinek, hogy minden olyan esetben, amikor az automaták rongálásából adódóan káruk keletkezik, tegyenek feljelentést a rendőrségen.