A BERUHÁZÁS FŐBB ADATAI
A kedvezményezett neve: Budapest Főváros Önkormányzata | |
A projekt címe: CSILLAGHEGYI ÖBLÖZET VÉDELME |
A szerződött támogatás összege: 6,200 milliárd forint |
A támogatás mértéke (%-ban): 100 %
|
Projekt azonosító száma: KEHOP-1.4.0-15-2015-00001 |
A projekt várható fizikai befejezése: 2023.12.15.
|
Meghívó a "Csillaghegyi öblözet védelme" projekt záróeseményére
Kedves Budapesti Lakosok!
Szeretettel meghívjuk a Budapest Főváros Önkormányzata „Csillaghegyi öblözet védelme" elnevezésű projekt ünnepélyes záróeseményére.
A záróeseményen készült fotók
A BERUHÁZÁS ELŐZMÉNYE ÉS INDOKA
A Csillaghegyi Öblözet Budapest Főváros III. kerületének az Aranyhegyi-patak, Szentendrei út és Barát-patak által határolt része. A projekt célja a Csillaghegyi öblözet területén az árvízi biztonság növelése. A fejlesztések továbbá a védművek állékonysága érdekében a szivárgásokkal szembeni ellenállóképesség fokozását is tartalmazzák.
A védendő Csillaghegyi öblözet árvízvédelmi vonalainak szakaszolása északról dél felé haladva:
- Barát-patak töltése (nem tárgya jelen projektnek, OVF beruházásban valósul meg)
- Pünkösdfürdői védmű (0-078 és 1+779 szelvény között fizikailag megvalósult fejlesztés)
- Római-part védmű (jelen projekt keretében csak a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése és kapcsolódó tervezési feladatok végrehajtása történik, valamint közösségi tervezés zajlik)
- Aranyhegyi-patak bal parti töltés (első ütemében már megvalósult a 2+122 és 1+450 szelvények közötti, a 0+64,55 és 1+450 szelvények közötti kivitelezés jelenleg zajlik)
A BERUHÁZÁS CÉLJA
A Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmének kiépülését célzó beruházás megvalósulásával Budapest árvízi biztonságának évtizedek óta megoldatlan problémájára születik megoldás. Ez a beruházás stratégiai célkitűzése.
A BERUHÁZÁS FŐBB MŰSZAKI TARTALMA:
1. Pünkösdfürdői védmű (0-078 és 1+779 szelvény között)
A 74/2014. (XII.23.) BM rendeletben meghatározott árvízszinteket figyelembe véve és az 1,30m magassági biztonság mellett került kiépítésre.
A szivárgáscsökkentő fal alépítményre és felépítményre osztható.
Az alépítmény szádfalas technológiával (acéllemezek leverése a töltéstestbe) készült. A felépítmény vasbeton támfal (mellvéd fal), melyre mobil elemek helyezhetőek el, így biztosítva havária esetén a megfelelő védekezési magasságot. A gátkoronán húzódó fenntartó út teljes hosszban felújításra került.
A védművön 13 kulisszanyílás biztosítja a Dunához való lejutást.
2. Római-part árvízvédelmi létesítmény megvalósíthatósági tanulmány elkészítése és kapcsolódó tervezési feladatok, valamint közösségi tervezés
3. Aranyhegyi-patak bal parti töltés átépítése (2+122-0+64,55 szelvények között)
A Nánási úti védvonal szakasztól indul a Szentendrei úton keresztül 2.170fm hosszban a védmű fejlesztése. Az I. ütemben az alépítmény résfalas technikával készült, a II. ütemben örökségvédelmi és állékonysági szempontból a meglévő töltéstest kap vízzáró réteget. A töltés tetején végig vasbeton támfal készül és mobil fal adja a szükséges magassági biztonságot.