Az M3-as metró felújításával kapcsolatos helyzetet a Főváros es a BKV saját mozgásterében uralja. A DK (korábban MSZP-s) képviselője elszólta magát a minap, mikor egy 2012. évi, korai jelentésre hivatkozva hibák sorozatát idézte, akaratlanul elismerve ezzel, mit hagytak hátra maguk után. Ehhez képest az M3-as ma is közlekedik, folyamatos a biztonsági ellenőrzés, folyik a szerelvények teljes felújítása, valamint a sínek cseréje, ami korábban nem történt meg. Szerződéskötést 2015 harmadik negyedévéig egyáltalán nem lehetett vállalni, a 2010 előtti időből megörökölt óriási adósságállomány következtében. A sorozatos, Fővároson kívüli nehézségek ellenére a kiviteli tendereztetés feltételeit is megteremtettük. A Főváros csak saját hatáskörében és saját döntési kompetenciájában kérhető számon, másokéban nem.
Ne felejtsük el, hogy mindeközben az M4-es metrót is nekünk kellett 4 éves munkával befejezni, sőt az elődök javára írt új szerelvényeket az M2-es vonalon is nekünk kellett végül biztosítani.
Mindezekért visszautasítjuk a sorozatos és cinikus, közvetlen balesetveszéllyel való riogatással vegyített áskálódást a Főváros ellen. Főként azok részéről, akik vagy nem ismerik a probléma tartalmát, vagy – ami rosszabb – elmulasztották hatalomgyakorlásuk hosszú évei alatt még az előkészítő munkálatokat is megkezdeni a negyvenéves, elavult létesítmény felújítására. A BKV vezetése tudatában van a biztonsággal kapcsolatos kötelességének.
Szeneczey Balázs Tarlós István
főpolgármester-helyettes főpolgármester