BudapesT-Lounge: értékelték Budapest turizmusát

​A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) 2015. december 10-én BudapesT-Lounge címmel turisztikai évértékelő rendezvényt tartott az Orfeum Klubban. A két intézmény hagyományteremtő szándékkal idén először hívta meg az évzáró eseményre a turisztikai szakma mértékadó képviselőit, szakértőit és döntéshozóit.

Az eseményt Budapest Főváros Önkormányzatának képviseletében Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes nyitotta meg, aki köszöntőjében elmondta: Budapest Főváros Önkormányzata elkötelezett a város fejlesztése mellett, ahol a különböző beruházások éppúgy a turizmust is szolgálják, mint a budapestiek érdekeit. Az a szemlélet, ami minket vezet, egy olyan Budapest víziójára épül, ahol mindenki megtalálja a számításait. Ehhez viszont célzottabban kell kommunikálnunk és megszólítanunk az embereket. Ez különösen igaz a turisztikára, ahol stratégiai gondolkodásra van szükség, de igaz a városmarketingre is. Tudjuk mi a dolgunk, és ahogy számítunk a munkában a szakmai szervezetekre, úgy ők is számíthatnak a városra.

Dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára az idei évet értékelve kiemelte: az eddigi adatok minden tekintetben megalapozzák azt a pozitív várakozást, mely szerint az idei lehet Magyarországon minden idők legsikeresebb éve a turizmusban, azaz 2015-ben a vendégek száma meghaladja a 10 milliót, a vendégéjszakáké a 25 milliót, a szálláshelyek bevétele pedig a 350 milliárd forintot. Rámutatott: ezekben az eredményekben a magyar főváros teljesítménye meghatározó volt. Hogy a turisták részéről Budapest iránt jelenleg érzékelhető kiemelt érdeklődés hosszú távon is fenntartható legyen, minden eddiginél jobban megkívánja az itt működő turisztikai vállalkozások, fővárosi szolgáltató cégek, kerületek, hatóságok, a Főváros és a kormányzat fokozott együttműködését. Valamennyiünk közös ügye és felelőssége, hogy a budapesti turizmus sikerét tudatos, egységes és egy irányba tartó marketingkommunikációval tartóssá tegyük, és a fővárost ne csak a városlakók, de a turisták számára is élhetőbbé, barátságosabbá tegyük.

Bán Teodóra, a BFTK ügyvezetője évértékelőjében kiemelte, hogy egy kellően megalapozott turisztikai koncepció elkészítéséhez fontos tisztában lennünk és megfelelően képviselni Budapest értékeit, illetve feltárni a városban rejlő turisztikai lehetőségeket.  Budapest mindenkié, nem csak a városban élőké, hiszen a főváros legnagyobb küldőpiaca továbbra is maga Magyarország. 

A mai felgyorsult világban lényeges azonnal, rugalmasan és a szükséges helyen reagálni a felmerülő igényekre. A fejlesztéseknek, beruházásoknak is ezen igényekre kell épülnie, és természetesen nem elhanyagolható a marketing szerepe sem. Az egy éve alapított és azóta is töretlenül működő Fővárosi Turisztikai Kerekasztalt ezen javaslatok összegyűjtésére és megvitatására  hoztuk létre – tette hozzá a BFTK ügyvezetője. Bán Teodóra kiemelte: A kormány, a főváros, a kerületek és a turizmus képviselői csak együtt képesek sikereket elérni, versenyképes turisztikai termékeket létrehozni, és az eddig elért eredmények fenntartása, továbbfejlesztése is csak közös erővel lehetséges. Cél, hogy támogassuk azon szolgáltatókat, programokat, eseményeket, melyek a minőségi és magasabb költési hajlandóságú vendégeket Budapestre vonzzák, és ezáltal a több vendégéjszakának köszönhetően nagyobb forgalmat, magasabb adóbevételt generálhatunk.  A BFTK fontosnak tartja, hogy a partnereket összehozva javaslattételt készítsen elő a döntéshozók számára, ezzel az aktuális kérdéseket a megfelelő szintre eljuttatva megoldást kínáljon az egyes témákban érintettek számára – hangsúlyozta az ügyvezető asszony.

 

Hírek

RSS megtekintés