Átadták az új Mercedes buszokat

Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a 150 új Mercedes-Benz Citaro busz ünnepélyes átadásakor a Hősök terén. Az új buszok azt mutatják, hogy Tarlós István sikerrel járt, hiszen a főpolgármester már nemcsak a város megszokott működtetéséről tud gondoskodni, hanem megteremtette az előrelépés előfeltételeit is – tette hozzá a miniszterelnök. Tarlós István főpolgármester kiemelte: a kormány-főváros megállapodás a közösségi közlekedés finanszírozásán túl lehetővé teszi a rég aktuális járműcserék megvalósítását is.

A főváros ügyeinek végre van gazdája, hiszen néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, most pedig Mercedes buszokról, új zenei centrumról, Nemzeti Olimpiai Központról és a főváros nagy tereinek, parkjainak megújulásáról – hangsúlyozta beszédében a kormányfő. Húsz év után először állnak úgy a csillagok, hogy Budapest és az ország vezetése akar és képes is együttműködni. Korábban, két évtizeden át a főváros folyamatosan vitában állt a mindenkori kormányokkal, "dackorszakba merevedett", függetlenül attól, hogy éppen ki volt kormányon - fejtette ki a miniszterelnök.  

  Tarlós István főpolgármester ismertette: Budapesten a buszok egy év alatt 36 millió kilométert futnak. Az előző városvezetés 2010 előtt "elképesztő mértékben" hagyta leromlani a buszparkot, az átlagéletkor egyedülállóan magas volt. Az 1500 járműből álló buszparkban 785 húsz évnél idősebb volt. A városvezető kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását, és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten.

A főváros új vezetésének egyik első lépése volt a BKK megszervezése. Azonnali intézkedésként 100 darab használt, alacsonypadlós jármű forgalomba állításával igyekeztünk enyhíteni a krízishelyzeten. A 150 új autóbusz beállításával azonban érezhetően javul majd a budapesti buszközlekedés elmúlt években leromlott színvonala – tette hozzá Tarlós István.

A megkötött szerződés 8 évre szól, 2 év opcióval. A szolgáltatót bármilyen minőségi probléma vagy járatkimaradás esetén a BKK kötbérezi, sőt, ha 3% fölé megy a járatkimaradások száma, a kötbérezésen túl a szerződés felmondására is lehetőség nyílik. 

 A buszok három ütemben állnak forgalomba a fővárosban, májusban az 5-ös, a 9-es, a 25-ös, a 30A, a 104-es és 104A, a 105-ös, a 134-es, a 196-os és 196A, a 204-es, a 220-es, a 224-es, a 230-as és 234-es vonalon. Júniusban és júliusban további vonalakon is találkozni lehet majd a világoskék Mercedesekkel, egyebek mellett a 8-as, az átszervezett 7-es és 7E, a 112-es és a 178-as vonalon is.

A Citarókból a Mercedes eddig több mint 30 ezret gyártott le, a Budapestre érkező C2-es variáns a legújabb fejlesztésű modell. A járművek motorjai az Euro V-ös környezetvédelmi normákat meghaladó EEV-kategóriába (fokozottan környezetbarát) tartozik. A szólóban 285, a csuklósban 357 lóerős dízelmotor van.

A 12 méter hosszú szóló buszok 66, a 18 méteres csuklósok 102 ember szállítására alkalmasak, az ajtók nyitásánál a busz jobb oldala kis mértékben lesüllyed a könnyebb beszállás érdekében, az ajtókban becsípődésgátló rendszer működik. A buszon több lehajtható ülés is van, amelyeket a csúcsidőben felhajtva tovább növelhető a kapacitás. 

 

Az új buszok

Hírek

RSS megtekintés