Egyre nyilvánvalóbb, hogy az ellenzék politikai-taktikai trükknek használja az akadálymentesítésről szóló népszavazási kezdeményezést. Tegnap megszólaltatták Földesi Erzsébet asszonyt, a Mozgássérültek Budapesti Egyesületének vezetőjét, aki megkérdőjelezte az M3-as metróra tervezett mozgó kabinok alkalmasságát is, de betámadta az alacsonypadlós autóbuszokkal való akadálymentesítés gondolatát is.
Ugyanakkor a Fővárosnak dokumentuma van róla, hogy az elnökasszony 2007 áprilisban hivatalosan elfogadta az MSZP-SZDSZ vezetéstől az alacsonypadlós buszokkal történő „ideiglenes" akadálymentesítést a „végleges" megoldásig, amit az előző városvezetés abban a vállalásban „törvényi és erkölcsi felelősségének" tekintett.
Ráadásul a konkrét ilyen típusú – alacsonypadlós – folyamatos akadálymentesítés még az évben, az M2-es metró átadásakor abbamaradt, és a további 3 és fél év során nem is indult újra. Ez idő alatt a Demszky Gábor-Horváth Csaba-féle városvezetés semmit nem tett az akadálymentesítésért, ami végül is 10%-osra sikeredett. Lifteket például 2010-ben már csak a felújított állomások szétverésével lehetett volna beépíteni. Mégsem volt tiltakozás.
Jellemző az is, hogy a MOMA és a Szolidaritás Mozgalom addig tartotta fontosnak a „mozgáskorlátozottakért történő aláírásgyűjtést", amíg Bokros Lajos le nem került az ellenzék választási pártlistájáról.
A Főváros folytatja az egyeztetést a MEOSZ elnökségével és a Kormánnyal az akadálymentesítésről, de a történtek után megállapodás csak akkor születhet, ha leellenőriztük valamennyi gyártóval és valamennyi helyszínen a mozgólépcsőknél tervezett kabinok konkrét alkalmazhatóságát, ami legalább két hetet vesz igénybe.
Tarlós István
főpolgármester