Az eddigieknél több nemzetközi
turisztikai eseményen jelent meg, kapcsolatait erősítette, és új akciókkal
lépett színe 2016-ban a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), a
magyar főváros hivatalos turisztikai szervezete, amely rendkívül sikeres évet
zárt. A szervezet csaknem egy tucatnyi nemzetközi szakmai, illetve
közönségvásáron, valamint workshopon vett részt – emlékeztetett rá Bán Teodóra,
a BFTK ügyvezetője.
Az ügyvezető kiemelt néhány jelentős eseményt: a BFTK
tárgyalt az Európai Turisztikai Szövetség az ETOA, valamint az amerikai utazási
irodák szövetsége az ASTA képviselőivel. A két szervezet meghívta tagjai
sorába, illetve rendezvényeire a BFTK-t. Régóta és ténylegesen
fennálló stratégiai partnerségét erősítette meg a Magyar Szállodák és Éttermek
Szövetsége a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal, így 2017 januárjától a BFTK
a Szállodaszövetség stratégiai társult tagjává vált. A turisztikai szakma egyik vezető
rendezvényén, a 182 ország mintegy 5 ezer kiállítóját felvonultató londoni 37.
World Travel Market (WTM) szakvásáron a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai
Központ képviselte Budapestet.
Tavaly áprilisban rendezték
Frankfurtban az egyik legnagyobb üzleti utaztatási világvásárt, az IMEX-et. A BFTK
fesztivál portfóliójának bemutatásán túl, a Budapest Card projekt kártyaként
működő egyedi, testreszabott megoldásairól folytak tárgyalások, 11 ország 33
üzleti partnerével. A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Barcelonában
is képviselte a fővárost a Barcelona MICE (üzleti) workshopon.
A
kínai kapcsolatok erősödését jelzi, hogy Pekingi ajándék címmel augusztus 19-én színes showműsorral köszöntötte az
érdeklődőket a kínai főváros a Szabadság téren. 2016 első hat hónapjában
70%-al emelkedett a kínai vendégek és vendégéjszakák száma a magyar fővárosban,
a szakértők pedig az év további részére szintén jelentős, 60%-os növekedést
jósoltak, ami csaknem 225 ezer Magyarországon eltöltött vendégéjszakát jelent.
A
BFTK nem utolsó sorban kulturális vonzerőt teremt és tart fenn a négyévszakos
fesztiválok, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a CAFe Budapest Kortárs Művészeti
Fesztivál társszervezésével, valamint a Vörösmarty téri Budapesti Adventi- és Karácsonyi,
és Tavaszi Vásár rendezésével és népszerűsítésével. A
Zenélő Budapest egész nyáron át tartó eseménysorozatában – amely a BFTK
operatív együttműködésével valósult meg – több mint 500 mini-koncertet
hallgathattak meg a budapestiek és a városba látogató turisták.
A
Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ szakmai fórumot rendezett, valamint
a Fővárosban élőket, a belföldi turistákat látta vendégül szeptember 27-én a
Turisztikai világnapon. Az érdeklődők egy turista szemével fedezhették fel
Budapest látványosságait, legújabb attrakcióit és kulturális értékeit. A
programokra hatalmas volt az érdeklődés, több mint 2000 regisztráció érkezett a
BFTK-hoz.
A
Budapest Card magyarországi utazók számára készült változata, a 48 órás
Belföldi Budapest Card a BFTK új terméke is megjelent 2016-ban. A kártya
élménycsomagja csaknem 100 szolgáltatást tartalmaz. Egyebek között az ingyenes
tömegközlekedést, díjtalan belépést 9 fővárosi múzeumba, további részletek a
budapestinfo.hu honlapon olvashatók. Jó hír, hogy a kártya kínálata MÁV menetjegy-kedvezményekkel is bővült. A hazai utazók 20
százalékos kedvezménnyel válthatnak jegyet a MÁV-START és a GYSEV járataira.
A
nemzetközi kapcsolatok élénkülésének eredménye, hogy 2017 októberében a BFTK
nyertes pályázatának köszönhetően Budapest láthatja vendégül a 4. TIC Expert Meetinget. A nemzetközi turista információs hálózatban
dolgozó turisztikai szakemberek találkoznak és osztják meg egymással tudásukat
a magyar fővárosban.
A
BFTK célkitűzése 2017-re a Budapestre irányuló turizmus szempontjából a
mennyiségi növekedés mellett az, hogy a városba érkező turisták tovább
maradjanak, legyen annyi és olyan minőségű kínálat, amiért megéri plusz egy
napot eltölteni (2 és fél nap helyett átlagban 3 és fél nap tartózkodási idő
legyen a cél), illetve, hogy többet költsenek, azaz hogy Budapest értéke,
megítélése „egy polccal feljebb kerüljön”, olcsó célpont helyett egyre inkább
értékes tartalmat kínáló városként tudatosuljon.
Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ