2015 decemberétől összesen már 15 alacsonypadlós CAF villamos, valamint 7 szóló és 5 csuklós alacsonypadlós Škoda-Solaris trolibusz segíti a Budapesten utazók akadálymentes közlekedését.
A CAF villamosoknak köszönhetően a 3-as villamos vonalán hétköznap délelőtt és este, szombatonként délutántól az utolsó járat indulásáig, vasárnaponként pedig egész nap kizárólag akadálymentes szerelvények közlekednek a Mexikói út M és a Gubacsi út/Határ út végállomás között. A fejlesztés javítja a térség akadálymentes járművekkel való kiszolgálását.
A Spanyolországban gyártott új villamosokból összesen 47 (35 rövidebb és 12 hosszabb) közlekedik majd a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére a BKV Zrt. üzemeltetésében. A 46,5 milliárd forintos beruházás az Európai Unió, a Kormány és Budapest Főváros Önkormányzata finanszírozásában valósulhatott meg.
A gyártóval kötött szerződés lehetőséget teremt a 47 mellett további 77 villamos szállítására is: újabb forrás rendelkezésre állásával tehát összesen akár 124 vadonatúj villamos állhat forgalomba 2020-ig a fővárosban. Az opcionálisan lehívható további darabszám lehetővé teszi az elöregedett budapesti villamosállomány jelentős fiatalítását azonos típusú, modern alacsonypadlós járművekkel.
A villamosok mellett forgalomba állt további 2 szóló és 3 csuklós új Škoda-Solaris trolibusz is. Az új szóló trolibuszok hétköznap a 76-os, hétvégén pedig a 70-es vonalon, a csuklósok pedig hétköznap és hétvégén egyaránt a 80-80A vonalon közlekednek. Az új trolibuszok forgalomba állása lehetővé teszi más vonalakon is az akadálymentes szolgáltatás bővítését. Így hétköznap a 76-os és a 80-80A mellett a 75-ös vonalon, hétvégén pedig a 80-80A mellett szombaton a 77-es, míg vasárnap a 75-ös vonalon emelkedik az alacsonypadlós járművek száma. Az új trolibuszok önjáró képességűek, ami a forgalmi zavarok hatékonyabb kezelését teszi lehetővé. Hétvégén a 76-os vonal mellett, immár a 70-es és 78-as vonalakon is kizárólag önjárásra képes trolibuszok teljesítenek szolgálatot.
Összesen 36 új Solaris–Škoda trolibusz közlekedik majd a fővárosban. A nettó 4 + 2 milliárd forintból vásárolt 36 járműből 20 szóló és 16 csuklós kialakítású. Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés – forrás rendelkezésre állása esetén – további 72 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, amellyel gyakorlatilag a teljes budapesti trolibuszállomány megújíthatóvá válna korszerű, alacsonypadlós, részben felsővezeték nélkül is közlekedni tudó járművekkel . A beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja, a magyar kormány és a Fővárosi Önkormányzat finanszírozta.
Budapesti Közlekedési Központ